Multimédia
Základní informace
Název projektu: Multimédia – inovace výuky ve střední odborné škole
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.02/02.0146
Doba realizace: březen 2010 až červen 2012
Cíl projektu
Cílem projektu je zvýšení kompetencí žáků školy ve využívání ICT jako běžného pracovního nástroje pro další studium či uplatnění na trhu práce. Jedná se jak o využití multimediální výuky s podporou e-learningu, tak o rozvoj prezentačních schopností, týmové práce, posílení jazykových i odborných kompetencí žáků.
Druhou cílovou skupinou jsou pedagogové školy, kteří získají nové kompetence v oblasti multimediálních výukových metod a forme, ketré využijí při tvorbě nových vzdělávacích materiálů, které budou ověřovány ve výuce.
Projekt se zaměřuje na dvě cílové skupiny: učitele a žáky.
Hlavní cílová skupina, žáci, je obklopena informačními technologiemi, snadno přijímají technologické novinky nové funkcionality od chytrých telefonů, přes notebooky, mp3 přehrávače až po hry virtuální reality. Tyto schopnosti budou dále rozvíjeny využitím multimediálních výukových zdrojů a technologií ke zvýšení kompetencí k učení, k vyhledávání, třídění a vyhodnocování informací a osvojování si vědomostí.
Vyučující se stále více setkávají s potřebou vyvíjet nové výukové metody využívající interaktivní nástroje, osobní přístup, týmovou spolupráci, simulaci problémů reálného života a rozvíjející dovednosti pro celý život. Tento inovovaný přístup k výuce je důležitý ze dvou hledisek – za prvé přináší tradiční znalosti/obsah předmětů v interaktivnějším módu prostřednictvím multimediální výuky a za druhé rozvíjí dovednosti žáků potřebné pro 21. století. více
Klíčové aktivity
- Školení pedagogických pracovníků dle metodiky pro tvorbu výukových modulů. Podrobné informace naleznete zde.
- Technická a technologická podpora projektu (multimediální učebna, software, integrace multimediálního portálu do stávajícího vzdělávacích portálu školy). Pro více informací klikněte zde.
- Vytvoření metodiky pro tvorbu výukových modulů, tvorba výukových modulů pro 4 obalsti vzdělávání zde.
- Využití multimediálních výukových zdrojů ve výuce zde.
Dne 15. ledna 2010 byl předběžně informován realizační tým projektu o získání grantu. Současně byl seznámen s harmonogramem jednotlivých aktivit a cílech projektu.
Od 1. června 2010 jsou studenti i široká veřejnost informování o aktivitách projektu nástěnkou ve vstupní hale do areálu školy.
Na pedagogické radě školy byl dne 30. srpna 2010 detailně informován o projektu celý pedagogický sbor. Dne 31. srpna 2010 byli s možnostmi, které nabízí realizace projektu seznámeni rodiče a žáci při zápisu do prvních ročníků.
O průběhu a aktuálních výsledcích projektu informovala Ing. Marie Potůčková a PaedDr. Vladimír Šimíček rodiče žáků na třídních schůzkách dne 19. listopadu 2010 a týž den i na schůzi pedagogické rady. Projekt se také propagoval na veletrzích škol a na ZŠ. Ve dnech 13. října 2010 hovořili PaedDr. V. Šimíček a Ing. M. Potůčková o existenci a výsledcích projektu se zájemci na Veletrhu vzdělávání v Hodoníně. Dne 26. a 27. listopadu 2010 proběhla podobná akce na Veletrhu vzdělávání v Brně, kde opět propagovali naši práci Ing. M. Potůčková a PaedDr. V. Šimíček. Informace o průběhu projektu přinesli Ing. M. Potůčková a PaedDr. V. Šimíček do ZŠ ve Šlapanicích dne 6. a 14. prosince 2010 do ZŠ ve Slavkově u Brna. více
Výstupy projektu
Dne 30. června 2012 byl projekt Multimédia - inovace výuky ve střední odborné škole - zakončen https://wiki.cihnovabrno.cz/groups/projektmultimedia. V rámci projektu bylo vytvořeno celkem 6 inovovaných vzdělávacích modulů on-line s využitím multimédií pro tyto předměty (plán byl 4):
Kurz multimediální tvorby, rozvoj prezentačních schopností žáků a týmové spolupráce, Databázové systémy - databáze DB2 s možností mezinárodně platné certifikace, Český jazyk a literatura - semináře - příprava k maturitní zkoušce, Chemie a ekologie – oblast anorganické chemie, Fiktivní firma – obchodní angličtina a webový obchod pro firmy zapojené do Centra fiktivních firem, Metodika wiki.
On-line vzdělávací moduly obsahují rovněž zpětnou vazbu - testy v Moodle. Vyučující mají k dispozici rovněž metodické listy k jednotlivým obsahům a podporu výuky ve formě prezentací. Součástí projektu bylo rovněž vybudování multimediálního vzdělávacího portálu školy, který je zaintegrován do informačního systému Moodle a pro práci v této multimediální části vzdělávacího portálu byla vytvořena metodika.
Součástí projektu byla podpora kompetencí žáků v anglickém jazyce využíváním prostředí Reading Companion.
Do projektu se zapojilo celkem 789 žáků školy, z toho 554 chalpců a 235 dívek.
Projektem bylo podpořeno celkem 50 pedagogických pracovníků školy.
Manažerka projektu Ing. Marie Potůčková