Implementace KAP JMK II
Zajištění kariérového poradenství a prevence předčasných odchodů, odborného a polytechnického vzdělávání, rovných příležitostí a vzdělávání pedagogů.
Implementace KAP JMK II
Základní informace
-
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017177
-
Zkrácený název: iKAP JMK II
-
Období realizace: 1. 9. 2020 až 31. 8. 2023
-
Partner s finančním příspěvkem: 4 720 189,- Kč
Popis projektu
Hlavním cílem je zajištění kariérového poradenství a prevence předčasných odchodů, odborného a polytechnického vzdělávání, rovných příležitostí a vzdělávání pedagogů. Naše škola je zapojena do projektu v klíčové aktivitě KA04 – Podpora gramotností – Digitální gramotnost.
Projektový záměr je v synergii s dalšími projekty školy, zejména pilotáží studijního oboru „Kybernetická bezpečnost“, který je jedinečný v rámci výuky na středních školách v České republice. Současně úzce navazuje obsahovým zaměřením na realizaci projektu „Junior centrum excellence pro kybernetickou bezpečnost a ICT při SŠ Čichnova“, reg. č. CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_066/0007889 (JCEKB), který byl podpořen z programu IROP, výzvy č. 66 a 21 ITI Brněnské metropolitní oblasti a za finanční podpory zřizovatele školy – Jihomoravského kraje. Jeho výstupem je technická a technologická infrastruktura pro podporu výuky informační a kybernetické bezpečnosti. SŠIPF se dlouhodobě zabývá oborem kybernetická bezpečnost. Je jednou ze dvou středních škol v ČR, která je zařazena do pokusného ověřování vzdělávání podle školního vzdělávacího programu zaměřeného na kybernetickou bezpečnost podle rámcového vzdělávacího programu oboru vzdělání 18-20-M/01 Informační technologie, č. j.: MSMT-7899/2017-3. Škola tak disponuje zcela unikátním know-how. Sleduje novinky v oboru, spolupracuje s významnými partnery z této oblasti, jako je NUKIB, NSMC, ALEF NULA, a.s., Kybez a výsledky této spolupráce průběžně aplikuje do ŠVP školy. Kromě zkvalitnění a rozšíření středoškolské výuky má realizace projektu vliv na celoživotní vzdělávání, kde se předpokládá využití vybudovaných kapacit pro Externí vzdělávací subjekty. Učebny budou s patřičným technickým proškolením, případně i odbornou asistencí, využívány pro výuku externím subjektům - jiným školám v rámci JMK.
Aktivitami projektu jsou:
- Informační a kybernetická bezpečnost – kampaně a scénáře pro informační a kybernetickou bezpečnost pro podporu výuky na SŠ a ZŠ.
- Odborné vzdělávání, sdílení dobré praxe formou konferencí a workshopů pro pedagogické pracovníky SŠ a ZŠ. V průběhu realizace projektu jsou předpokládány dvě odborné konference a 10 pro management škol a pedagogické pracovníky SŠ a ZŠ Jihomoravského kraje, které se budou zabývat aktuální problematikou z oblasti informační a kybernetické bezpečnosti s cílem sdílení informací mezi pedagogy škol. Lektory budou odborníci z partnerských společností a firem, zabývající se touto problematikou.
- Aktivity budou podpořeny informačním portálem junior centra excelence pro kybernetickou bezpečnost, který by na jednom místě poskytoval informace pedagogickým pracovníkům SŠ a ZŠ z oblasti informační a kybernetické bezpečnosti
Cílem projektu je naplňování role Junior centra excelence pro kybernetickou bezpečnost a ICT.
Kybernetická bezpečnost v praxi
Na začátku ledna 2023 měli možnost vyzkoušet vzdělávací moduly Security Education Platform v rámci projektu Implementace KAP JMK II zaměstnanci Střední školy Charbulova.
Podpora gramotností – Matematická gramotnost
Klíčová aktivita „Podpora gramotností", část „Matematická gramotnost” je realizována v rámci projektu Implementace KAP JMK II, registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017177 v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, s finanční podporou z Evropské unie a Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy.
Aktivity jsou realizovány Jihomoravským krajem ve spolupráci s JCMM, z. s. p. o. jako partnerem a budou probíhat od 1. 9. 2020 do 31. 8. 2023.
Hlavním úkolem je prostřednictvím profesního rozvoje pedagogů matematiky zvyšovat matematickou gramotnost žáků, jejich motivaci, a především rozvíjet matematické znalosti a dovednosti tak, aby je efektivně využili v praxi. Toto vzdělávání pedagogů bude realizováno formou vzdělávacích aktivit M-konzultačního a poradenského centra, matematických dílen, jednodenních přípravných matematických soustředění pro nadané žáky, exkurzí a kroužků matematiky pro žáky. Nově vytvořené materiály budou k dispozici na platformě M-výukové materiály.